Blog
Jak dodać stronę do Google?
Widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google jest kluczowe, jeżeli właścicielowi strony zależy na tym, aby odwiedzały ją nowe osoby. Ci, którzy posiadają własną stronę www lub bloga od niedawna i dodają do niej nowe treści zadają często pytanie: dlaczego nikt nie odwiedza mojego bloga/stronę? A może warto byłoby zadać inne pytania: dlaczego Google nie widzi mojej strony? Czemu mojej strony nie ma w Google? Dlaczego własnie te pytania? Dlatego, że najwięcej ruchu na stronach internetowych generują wejścia z wyszukiwarek stron. Internauci szukają interesujących ich treści właśnie w wyszukiwarkach. Strona nie widoczna w Google jest nie odwiedzana, a więc nikt nie będzie jej odwiedzał z wyszukiwarki. To, że Twojej strony nie ma w Google jest czymś spowodowane. Aby to zrozumieć, trzeba zasięgnąć nieco wiedzy na temat działania wyszukiwarki Google.
Aby strona była widoczna w Google wyszukiwarka musi wiedzieć o tym, że strona istnieje. Roboty wyszukiwarek każdej minuty penetruje sieć internetową przechodząc ze strony na stronę, wykorzystując przy tym linki (odnośniki do stron, hiperłącza), i zapisują treść odwiedzonych przez siebie stron (indeksują). Aby wyszukiwarka wiedziała o istnieniu strony internetowej, musi znać jej adres i na nią wejść, aby zaindeksować jej treść. Co zrobić, aby strona wyświetlała i pojawiała się w Google? Należy dodać stronę do wyszukiwarki, aby roboty ją odwiedziły i zaindeksowały jej treść.
Jak dodać swoją stronę do Google?
Należy publikować linki do strony na innych stronach internetowych: katalogach stron, w komentarzach na blogach, itd. Powinny być to linki do strony głównej Twojej strony i muszą być w postaci aktywnego hiperłącza, czyli takiego, aby można było na niego kliknąć i wejść na stronę. Kiedy Google napotka na takiego linka, zarejestruje jego adres i odwiedzi Twoją stronę.
Jak zdobywać linki do strony?
Na początku dodawaj swoją stronę do katalogów stron, np. do katalogów popularnych portali internetowych (np. katalog.onet.pl, katalog.wp.pl). Musisz wiedzieć, że link jest linkowi nie równy. Dla Google ważna jest jakość katalogu, więc nie dodawaj swojej strony do katalogów o niskiej jakości, katalogów byle jakich. Aby znaleźć dobre katalogi posłuż się wyszukiwarką. Wyszukuj katalogi poprzez wpisanie w Google fraz: "katalog stron", "katalog firm" - możesz zgłosić stronę do katalogów, które znajdziesz na pierwszych kilku stronach wyszukiwania, ponieważ strony w wynikach wyszukiwania są szeregowane według ich wartości (najbardziej wartościowe będą na początku). Jak sprawdzić, czy katalog stron jest wartościowy? Sprawdź, czy wpisy do katalogu są moderowane - jeśli nie są, to katalog jest byle jaki i nie dodawaj swojej strony. Sprawdź, jaki katalog ma PageRank i nie dodawaj strony do katalogu, jeśli jest on niższy niż 2. Zobacz, czy katalog jest płatny czy darmowy - z doświadczenia wiem, że katalogi darmowe najczęściej cechuje niska jakość. Sprawdzaj też kiedy ostatnio dodano do katalogu nowe strony - może się okazać, że katalog od roku nie przyjmuje nowych wpisów, więc nie warto dodawać swojego wpisu, bo i tak nie zostanie opublikowany; jeśli ostatnie wpisy są sprzed maksymalnie dwóch tygodni, to można uznać, że katalog jest moderowany na bieżąco.
Innym sposobem na zdobycie linków do strony jest komentowanie wpisów na blogach. Większość blogów ma pod wpisami możliwość dodania komentarza wraz z adresem do strony autora komentarza. Komentuj więc wpisy na blogach, dodając linka do swojej strony.
Fora internetowe to również dobry sposób, aby zdobyć linki do strony. Jeśli prowadzisz dyskusje na forach, dodaj linka do swojej strony w swoim profilu. Wiele forów ma możliwość dodania adresu do strony w profilu. Możesz też dodać link do sygnatury, która wyświetlana jest pod każdym wpisem na forum. Pamiętaj, żeby link do strony był w postaci aktywnej, czyli taki, na którego można kliknąć.
Warto też zdobywać linki z profili portali społecznościowych. Dodaj adres strony na swój profil np. na Facebooku, a także możesz zareklamować swoją stronę na swojej tablicy.
Jak sprawdzić czy strona jest w Google?
Służy do tego polecenie site: wpisane do pola wyszukiwania w Google. Jak prawidłowo go użyć? Wpisz a polu site:adresstrony.pl, gdzie adresstrony.pl to adres strony, której stan zaindeksowania chcesz sprawdzić. Jeśli strona jest w Google zaindeksowana, to wyświetli się lista zaindeksowanych podstron, natomiast jeśli jej nie ma, to wyświetli się komunikat, że fraza nie została odnaleziona ("podana fraza nie została odnaleziona"). Metoda ta jest skutecznym sposobem, żeby sprawdzić czy strona jest zaindeksowana w Google.
Podsumowując: jeśli chcesz, aby Twoja strona była widoczna w Google, musisz zdobyć do niej conajmniej kilka linków. Dodaj swoją stronę do wartościowych katalogów stron lub firm, publikuj linki przy komentarzach na blogach oraz na forach internetowych i portalach społecznościowych, o ile na nich się udzielasz.
O blogu
Na blogu poruszane są takie tematy jak marketing internetowy, reklama w internecie, radiu i telewizji, optymalizacja stron, wyszukiwarki stron (Google, Bing), strony internetowe, portale społecznościowe.
Nasza oferta
Oferujemy skuteczne pozycjonowanie stron i sklepów internetowych. Nasze działania poparte są pasją i doświadczeniem. Zaproponujemy frazy i doradzimy w kwestiach technicznych.
Ostatnie wpisy
Jak zapowiedź telefoniczna może pomóc firmie?
Filmy reklamowe w marketingu
Jak usunąć swoje nazwisko z Google?
Jak sprawdzić linki do mojej strony?
Jak dodać stronę do Google?
Reklama strony w Google
Strona internetowa widoczna w Google
Porady Google dla webmasterów
Różne wyniki wyszukiwania w Google
Łańcuszki na Facebooku - o co tu chodzi?
Mojej strony nie ma w Google
Anglojęzyczne strony w wynikach Google na polskie frazy
Jak założyć bloga?
Dlaczego strona spadła w Google?
Na jakich stronach nie umieszczać reklam AdSense
Aktualizacja algorytmu Google: Pingwin 2.0
Co to jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie - czy warto?
Czynniki decydujące o pozycji strony na liście wyników wyszukiwania
Naturalne linki i rola anchora w przyszłości
Cennik pozycjonowania, czyli jak wycenić pozycjonowanie
Własny sklep internetowy i jego pozycjonowanie
Głośny początek roku w Heyah