Blog

Strona internetowa widoczna w Google

Strona internetowa, która w zamyśle ma zwiększać obroty firmy musi wypełniać co najmniej jeden podstawowy cel: być widoczna w Google. Nie muszę przypominać, że to wyszukiwarka Google obecnie jest poważnym źródłem klientów dla sporego grona firm. Znane mi są przypadki, kiedy firma poprawiając swoje pozycje w Google zwiększyła swoje zyski kilkakrotnie. Nie można lekceważyć tego źródła klientów, ponieważ biznes zmienia się i to, że dzisiaj firma radzi sobie bez promocji w Internecie, nie znaczy, że za 5 lat sytuacja będzie identyczna. Warto więc wcześniej o tym pomyśleć. Dłuższy staż w Internecie to większa reputacja strony dla wyszukiwarek. Mechanizmami wyszukiwarek rządzą algorytmy (skomplikowane programy komputerowe), które coraz częściej większą wagę przykładają do stażu strony www w sieci.

Co zrobić, żeby strona była widoczna w Google?

Istnieją co najmniej dwa skuteczne sposoby na to, aby strona była widoczna w wyszukiwarce Google, dzięki czemu będzie ona lepiej widoczna dla osób korzystających Google:

Czym różnią się te dwie metody promocji strony? Abym mógł odpowiedzieć na to pytanie należy zauważyć, że wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce Google dzielą się na dwa rodzaje: organiczne (naturalne) i płatne (boksy reklamowe AdWords). Wyniki organiczne to te, które wyświetlają się w postaci listy na środku ekranu wyników wyszukiwania i jest ich najczęściej dziesięć, natomiast reklamy AdWords wyświetlają się na prawo od wyników organicznych i nad nimi. Reklamy AdWords są oznaczone, więc spostrzegawcze oko rozpozna reklamę od naturalnego wyniku wyszukiwania. Nie dla każdego wyszukiwania wyświetlają się reklamy AdWords, ale tylko dla tych, dla których prowadzone są kampanie. Aby więc zobaczyć reklamy, trzeba wpisać frazę popularną.

Zajrzyj tutaj i porównaj pozycjonowanie stron i kampanie AdWords

Pozycjonowanie strony internetowej poprawia pozycje strony w wyszukiwarce w wynikach organicznych, czyli tych naturalnych. Stronę pozycjonuje się na określone z góry frazy, a najczęściej są to frazy związane z tematyką strony (np. ofertą firmy). Przykładowo strona firmy oferującej remonty mieszkań może być pozycjonowana na frazy: "remonty mieszkań", "układanie płytek", "układanie kostki brukowej" itd. Firmy oferujące pozycjonowanie stron najczęściej oferują opłaty za tę usługę uzależnione od efektów pozycjonowania (im wyżej będzie strona na frazy, tym opłata będzie wyższa). Natomiast witryna promowana w AdWords wyświetla się w wynikach płatnych, czyli w postaci płatnych boksów obok lub nad wynikami organicznymi. Tutaj również określa się po jakich frazach ma wyświetlać się reklama. W kampanii AdWords płaci się za każde kliknięcie w reklamę. Istotna różnica między pozycjonowaniem, a AdWords to tempo - wypozycjonowanie strony często trwa miesiącami, natomiast nasza reklama w systemie AdWords może się wyświetlać na samej górze wyników Google jeszcze tego samego dnia, w którym wystartowała kampania.

Warto zainwestować w promocję strony firmowej, tym bardziej jeśli strona nie pojawia się w Google. Być może każdego dnia tracimy wielu klientów, którzy szukają takich usług lub produktów jakie oferuje firma. O skuteczności pozycjonowania i kampanii AdWords dawno przekonało się tysiące właścicieli sklepów internetowych. Oni już dawno wiedzą, że sklep internetowy w Google to klienci, a więc sprzedaż. Firmowa strona widoczna w Google to nie tylko zysk bezpośredni, ale i prestiż dla firmy. Zachęcam do zapoznania się z tą tematyką, jeśli zastanawiasz się jak na wysokich pozycjach umieścić stronę w Google i zwiększych ruch na stronie firmowej.

Autor: Piotr Baran
Wpis dodano 28-11-2013

Powrót do strony głównej bloga »