Blog

Reklama strony w Google

Właściciele firmowych stron internetowych obecnie coraz śmielej przenoszą akcent promocyjny na Internet. Nie da się ukryć, że reklama strony w Internecie jest dzisiaj popularna i praktycznie obowiązkowa dla firm, które oferują swoje usługi i produkty szerszej grupie potencjanych klientów. Warto przyjrzeć się temu rozwiązaniu jeśli prowadzisz niewielką firmę, np. jakiś lokalny biznes, ponieważ koszty reklamy w Internecie są stosunkowo niewielkie, a dzięki sieci dotrzeć można do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Reklama w wyszukiwarce Google

Bardzo skuteczną i dzięki temu popularną metodą na reklamę strony jest Google. Jest to bardzo popularna w Polsce wyszukiwarka - to od niej miliony Polaków zaczyna codzienne korzystanie z Internetu. Warto więc wkorzystać to zjawisko. Stronę możemy w Google reklamować na dwa sposoby:

  • wykonywać pozycjonowanie strony na frazy związane z branżą firmy
  • prowadzić kampanię AdWords

Efektem pozycjonowania strony będzie wyższa pozycja w Google na konkretne frazy. Musisz wiedzieć, że jak będziesz wyżej w Google, to Twoją witrynę będzie odwiedzało więcej osób (potencjalnych klientów). Przykładowo prowadzisz firmę oferującą sprzątanie mieszkań w Poznaniu, więc warto, aby Twoja strona wyświetlała się jak najwyżej w Google po wyszukaniu frazy "sprzątanie mieszkań poznań", ponieważ możemy założyć, że taką frazę będą wpisywać w Google osoby, które szukają firmy oferującej takie usługi. Stronę można pozycjonować na wiele fraz.

Kampania AdWords również prowadzona jest na określone frazy. Jednak tutaj efektem będą boksy reklamowe wyświetlające się obok naturalnych wyników wyszukiwania (na które wpływ ma pozycjonowanie strony) lub nad nimi. Reklama strony w Google AdWords wyświetla się w postaci linków sponsorowanych. W AdWords płaci się za każde kliknięcie w reklamę, czyli wejście zainteresowanej osoby na Twoją stronę.

Jak reklamować się w Google?

Warto zastanowić się jaka reklama strony w Google będzie dla nas bardziej korzystna. Jeśli zależy Ci na wysokich pozycjach na stałe to lepiej wziąć pozycjonowanie. Jeśli z kolei chcesz tylko przez krótki okres promować się w sieci to lepsze będą kampanie AdWords. Częstym rozwiązaniem jest połączenie tych dwóch metod reklamy strony.

Zapraszam do kontaktu, jeśli chcesz reklamować się w Google. Chętnie doradzę i przygotuję ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Autor: Piotr Baran
Wpis dodano 30-11-2013

Powrót do strony głównej bloga »