Blog
Jak sprawdzić linki do mojej strony?
Popularność strony internetowej wyrażona może być w linkach prowadzących do strony. Między innymi taki czynnik Google bierze pod uwagę sortując wyniki wyszukiwania. Jeszcze kilka lat temu liczyła się ilość linków - im więcej linków prowadziło do strony, tym lepiej była ona oceniana w oczach algorytmu Google. Jednak to doprowadziło do zjawiska spamowania, tworzenia stron o niskiej jakości tylko po to, aby umieścić na niej linki. Nie bez powodu tak popularne stały się systemy wymiany linków, które pozwalają na umieszczenie linków do strony na dziesiątkach, setkach, a nawet tysiącach innych stron. Popularność od samego początku mają katalogi stron oraz strony typu presell page, czyli blogi, na których umieszczane są artykuły z linkami w treści. Wszystko po to, aby zwiększyć liczbę linków do strony, co przekładało się na wyższe pozycje w wyszukiwarkach na konkretne frazy.
Google jednak stawia na jakość i wszelkie sztuczne linkowanie jest niezgodne z jego zasadami. Od paru już lat stara się walczyć ze stronami, które powstały tylko na potrzeby pozycjonowania. Szczególnie mając tu na celowniku farmy linków, niskiej jakości katalogi stron, precle i strony wspierające systemy wymiany linków, których jedynym celem jest publikowanie linków do pozycjonowanych stron. Linkowanie strony z takich miejsc może spowodować, że strona zostanie ukarana i jej pozycje spadną.
Złe linki do strony i konsekwencje
Właściciele stron www zlecając pozycjonowanie strony nie wiedzą, jakie metody linkowania będą stosowane. Bardzo często nie wiedzą, że nieodpowiednie pozycjonowanie strony może doprowadzić do zmniejszenia widoczności ich strony w Google. W skrajnych przypadkach strona może zostać zupełnie usunięta z wyszukiwarki, a jej odnalezienie nie będzie możliwe (strona zostaje zbanowana). Nie winię tutaj właścicieli stron, oni zwyczajnie ufają, że firma wykona swoją usługę na wysokim poziomie. Niestety, decyzja o wyborze firmy, która wykona pozycjonowanie, często podejmowana jest na podstawie ceny. Nieuczciwe firmy pozycjonerskie istnieją i często zaniżają ceny tylko po to, aby zyskać nowego klienta. Dopiero w momencie, kiedy dzieje się najgorsze (ban strony w Google) przychodzi refleksja. Są oczywiście przypadki, że firma jest naciskana, żeby stronę jak najszybciej wypozycjonować. To również jest przyczyna banów.
Warto mieć oko na to ile i jakie linki prowadzą do strony. Ci świadomi właściciele stron, bardzo często już po przejściach związanych z banem lub filtrem w Google, pytają pozycjonera jakie linki prowadzą do mojej strony? Kto linkuje do mojej strony? Czy to nie zaszkodzi? Istnieją sposoby na sprawdzenie linków: ich liczby i dokładnych adresów źródeł linków. Dane te są niezbędne przy analizie pozycjonowania - audycie seo.
Jak sprawdzić, ile linków prowadzi do mojej strony?
Jest kilka ogólnodostępnych narzędzi, które można wykorzystać, żeby sprawdzić jakie linki prowadzą do strony:
- Narzędzia Google dla webmasterów
Jest to darmowe narzędzie dostępne dla każdego właściciela strony. Za jego pomocą sprawdzisz linki do swojej strony. Konieczne jest zweryfikowanie własności strony, które nie jest trudne - instrukcję znajdziesz przy dodawaniu strony w narzędziu.
Adres strony: www.google.com/webmasters/tools/?hl=pl - Ahrefs
Płatne narzędzie. Za jego pomocą sprawdzisz linki do każdej strony internetowej. Oprócz liczby linków i ich źródeł narzędzie udostępnia mnóstwo innych danych o stronie linkowanej i stronach linkujących. Narzędzie umożliwia bezpłatnie wyświetlić kilka podstawowych informacji o stronie internetowej, w tym liczba linków.
Adres strony: ahrefs.com - Majestic SEO
Kolejne płatne narzędzie. Jest to kolejne profesjonalne narzędzie, które wyświetli nie tylko liczbę linków i źródła linków, ale wiele innych informacji o stronie www, np. anchory linków, udział linków nofollow we wszystkich linkach prowadzących do strony, itp. Narzędzie umożliwia bezpłatnie wyświetlić kilka podstawowych informacji o stronie internetowej, w tym liczba linków.
Adres strony: www.majesticseo.com
Są to najpopularniejsze obecnie narzędzia do sprawdzania linków, z których sam korzystam. Należy mieć na uwadze, że każde narzędzie jest inne. Liczba linków i ich źródła mogą się różnić w każdym z nich. Analizując linki warto zajrzeć przynajmniej do dwóch z nich. Trzeba mieć na uwadze, że wszystkie narzędzia pokazują te linki, o których posiadają informacje w swoich bazach danych, więc listy nie będą identyczne. Wszystko zależy od możliwości technicznych danego dostawcy. Ahrefs i Majestic SEO w bardzo przejrzysty sposób pokazują informacje na temat strony internetowej: całkowitą liczbę linków, liczbę linkujących domen, liczby różnych ip serwerów, anchory i słowa kluczowe linków, a także własne wskaźniki obliczone na podstawie posiadanych danych (np. Majestic Trust Flow, Ahrefs Domain Rank), które mniej lub bardziej trafnie mogą scharakteryzować profil linków. Zarówno w Narzędziach Google dla webmasterów, w Ahrefs i Majestic SEO listę linków można wyeksportować i poddać dalszej analizie.
Na co zwracać uwagę?
Szczególnie na linkujące strony, które charakteryzuje duża liczba linków wychodzących do innych stron, z małą ilością oryginalnej treści. Takie strony traktowane są przez Google jako złe źródła i mogą zaszkodzić Twojej stronie. Przeglądając stronę linkującą należy zadać pytanie: czy powstała ona dla człowieka (ma interesującą treść), czy tylko pod linki?
O blogu
Na blogu poruszane są takie tematy jak marketing internetowy, reklama w internecie, radiu i telewizji, optymalizacja stron, wyszukiwarki stron (Google, Bing), strony internetowe, portale społecznościowe.
Nasza oferta
Oferujemy skuteczne pozycjonowanie stron i sklepów internetowych. Nasze działania poparte są pasją i doświadczeniem. Zaproponujemy frazy i doradzimy w kwestiach technicznych.
Ostatnie wpisy
Jak zapowiedź telefoniczna może pomóc firmie?
Filmy reklamowe w marketingu
Jak usunąć swoje nazwisko z Google?
Jak sprawdzić linki do mojej strony?
Jak dodać stronę do Google?
Reklama strony w Google
Strona internetowa widoczna w Google
Porady Google dla webmasterów
Różne wyniki wyszukiwania w Google
Łańcuszki na Facebooku - o co tu chodzi?
Mojej strony nie ma w Google
Anglojęzyczne strony w wynikach Google na polskie frazy
Jak założyć bloga?
Dlaczego strona spadła w Google?
Na jakich stronach nie umieszczać reklam AdSense
Aktualizacja algorytmu Google: Pingwin 2.0
Co to jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie - czy warto?
Czynniki decydujące o pozycji strony na liście wyników wyszukiwania
Naturalne linki i rola anchora w przyszłości
Cennik pozycjonowania, czyli jak wycenić pozycjonowanie
Własny sklep internetowy i jego pozycjonowanie
Głośny początek roku w Heyah